12.01.2021 - Pörssitiedote

Kemira nostaa vuoden 2020 näkymiään

Kemira Oyj, sisäpiiritieto, 12.1.2021 klo 9.00

Kemira nostaa vuoden 2020 näkymiään

Kemira nostaa vuoden 2020 näkymiään hyvän kysynnän ja kustannusten hallinnan seurauksena vuoden 2020 viimeisellä neljänneksellä.

Kemiran nostetut näkymät
Kemira odottaa operatiivisen käyttökatteensa vuoden 2020 toisella puoliskolla olevan korkeampi kuin vuoden 2020 ensimmäisellä puoliskolla (H1 2020: 214 miljoonaa euroa), ja odottaa koko vuoden 2020 operatiivisen käyttökatteen kasvavan vuoteen 2019 verrattuna (2019: 410 miljoonaa euroa).

Kemiran aiemmat näkymät (julkaistu 9.10.2020)
Kemira odottaa operatiivisen käyttökatteensa vuoden 2020 toisella puoliskolla olevan pienempi kuin vuoden 2020 ensimmäisellä puoliskolla (H1 2020: 214 miljoonaa euroa), mutta odottaa koko vuoden 2020 operatiivisen käyttökatteen kasvavan vuoteen 2019 verrattuna (2019: 410 miljoonaa euroa).

Kemira julkaisee vuoden 2020 tilinpäätöstiedotteen torstaina 11.2.2021 noin kello 08.30. Vuoden 2020 tilinpäätöstiedotteen julkaisun yhteydessä Kemira antaa näkymät vuodelle 2021.

Kemira noudattaa hiljaista jaksoa ennen taloudellisten raporttiensa julkistamista. Kemira on nyt hiljaisella jaksolla, joka jatkuu Kemiran vuoden 2020 tilinpäätöstiedotteen julkaisuun asti torstaina 11.2.2021.

Mikko Pohjala, sijoittajasuhdejohtaja
Puh. 040 838 0709

Kemira on globaali kemianyhtiö, joka palvelee asiakkaita runsaasti vettä käyttävillä teollisuudenaloilla. Kilpailuetumme perustuu asiakkaiden prosessi- ja resurssitehokkuutta sekä laatua parhaiten tukeviin tuotteisiin ja asiantuntemukseen. Keskitymme massa- ja paperi-, öljy- ja kaasuteollisuuteen sekä veden käsittelyyn. Vuonna 2019 Kemiran liikevaihto oli noin 2,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä yli 5 000. Kemiran osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.kemira.fi