SMS-information

Kemira kommer att ta i bruk en lösning för att kunna skicka information via SMS till närboende. Tanken är att snabbt kunna nå ut med information vid en störning eller andra händelser inom Kemira som man som granne kan undra över. Vid stora incidenter som kräver omedelbara och omfattande insatser kommer vi att använda gaslarm och VMA. Vi kommer liksom tidigare även att informera på hemsidan. SMS-lösningen blir ett komplement till övriga informationskanaler. Information via SMS kan även lämnas i förväg om man misstänker att störningar kan uppkomma, t ex vid planerat underhållsarbete.

För att kunna få SMS behöver man registrera sitt mobiltelefonnummer. Registreringssidan kommer man till genom att klicka på länken:

Skriv in ditt namn, email-adress och mobiltelefonnummer. Mobiltelefonnummer ska anges i båda fälten Mobiltelefon och SMS (frivilligt). Skriv in din gatuadress i fältet Adress och KESOZ i fältet Kod. Övriga fält (Lösenord, Bekräfta lösenord, Företag) behöver inte fyllas i. Välj rätt symbol under Säkerhetskontroll och klicka på Registrera. OBS! Det är viktigt att samtliga fält fylls i förutom Lösenord, Bekräfta lösenord och Företag).

Vid problem med registreringen eller för att avregistrera dig kontakta info@industrypark.se.

Meddelandena skickas ut från något av följande nummer: +44 762 480 6524, +44 762 480 6804, +44 778 620 0453, +65 9694 0338, +852 9544 9536, +34 971 110 202, +353 86 180 3062, och det kommer alltid tydligt framgå att det är Kemira som är avsändare.

Systemet kommer att tas i bruk under första kvartalet 2020. Under den tiden kan ett eller flera test-meddelande komma att skickas.

Genom att registrera dig för SMS-Information samtycker du till att Kemira Kemi AB lagrar dina personuppgifter, i enlighet med GDPR, i syfte att användas för SMS-utskick enligt beskrivningen ovan.