03.12.2007 - Lehdistötiedote

Arkeman vesikemikaaliliiketoiminnan osto vahvistui

Sopimus, jonka mukaan Kemira Chimie S.A. Ranskasta ja Kemira Ibérica SA Espanjasta ostavat Arkeman vesikemikaaliliiketoiminnan, on vahvistunut. Oston myötä Kemira parantaa markkina-asemaansa epäorgaanisten saostuskemikaalien osalta Ranskassa ja Espanjassa. Arkeman vesikemikaaliliiketoiminnan liikevaihto oli vuonna 2006 noin 19 miljoonaa euroa.

Arkeman vesikemikaaliliiketoiminta sisältää kolme tuotantoyksikköä, jotka sijaitsevat Ranskassa ja Espanjassa. Tärkein asiakaskunta koostuu kunnallisesta juoma- ja jäteveden puhdistuksesta.

Kemira Water on johtava epäorgaanisten saostuskemikaalien ja kolmanneksi suurin vedenpuhdistuksessa käytettävien polymeerien toimittaja maailmassa. Kemira Water tarjoaa vedenpuhdistus- ja lietteenkäsittelyratkaisuja kunnallisille ja yksityisille vedenpuhdistamoille sekä teollisuuteen. Vuonna 2006 Kemira Water -liiketoiminta-alueen liikevaihto oli 468 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 2 000. Kemiralla on vesikemikaaliliiketoimintaa noin 30 maassa.

Kemira Water
Mats Jungar, liiketoiminta-alueen johtaja
Puhelin +358 (0)10 862 1028, Matkapuhelin +358 (0) 40 707 4943, mats.jungar@kemira.com

Stig Bache, Senior Vice President