19.11.2020 - Lehdistötiedote

Kemira järjestää virtuaalisen pääomamarkkinapäivän tänään, 19.11.2020

Kemira Oyj, Lehdistötiedote, 19.11.2020 klo 9.05

Kemira järjestää virtuaalisen pääomamarkkinapäivän tänään, 19.11.2020

Kemira järjestää virtuaalisen pääomamarkkinapäivän sijoittajille ja analyytikoille tänään, 19.11.2020 klo 14.00 – 16.00. Pääomamarkkinapäivän tavoitteena on antaa katsaus Kemiran liiketoiminnan kehitykseen edellisen, vuonna 2017 pidetyn, pääomamarkkinapäivän jälkeen sekä kertoa yhtiön keskeisistä tulevaisuuden painopistealueista.

Toimitusjohtaja Jari Rosendal:

“Vuonna 2017 pidetyn pääomamarkkinapäivän jälkeen Kemira on parantanut merkittävävästi kannattavuuttaan. Olemme tehneet paljon toimenpiteitä vahvistaaksemme liiketoimintojamme ja olemme vakuuttuneita siitä, että Kemira on nyt perusteiltaan vahvempi yhtiö. Osoituksena tästä, Kemiran hallitus on hyväksynyt yhtiön päivitetyt taloudelliset tavoitteet sekä päivitetyn osinkopolitiikan: tavoitteena on nyt 15-18 %:n operatiivinen käyttökateprosentti sekä ajan myötä kasvava osinko osakkeenomistajillemme.

Meillä on kolme painopistealuetta tulevaisuudessa: etsimme markkinoita nopeampia kasvumahdollisuuksia orgaanisesti sekä yritysostoin ja hyödynnämme kasvavan vastuullisuustrendin tarjoamia mahdollisuuksia, kuitenkin samalla säilyttäen operatiivisen käyttökatteen päivitetyllä 15-18 %:n tasolla.

Näemme mahdollisuuksia kasvaa kannattavasti sekä Industry & Water että Pulp & Paper -segmenteissä. Näemme myös mielenkiintoisia kasvumahdollisuuksia kestävän kehityksen puolella, koska kestävillä kemiallisilla ratkaisuilla odotetaan tulevaisuudessa olevan entistä suurempi rooli asiakkaidemme liiketoiminnassa. Tavoitteenamme on olla tulevaisuudessa johtava kestävien kemiallisten ratkaisujen toimittaja vesi-intensiivisille teollisuudenaloille ja tukea asiakkaitamme heidän kestävän kehityksen liiketoiminnassaan. Tämä tarkoittaa laajemman biopohjaisen tuotevalikoiman rakentamista tulevina vuosina kohdistamalla investointeja niiden kehitykseen. Tavoitteenamme on kasvattaa biopohjaisista tuotteista tulevaa liikevaihtoa nykyisestä 100 miljoonasta eurosta yli 500 miljoonaan euroon vuonna 2030.”

Virtuaalisen pääomamarkkinapäivän ohjelma

Tapahtuma alkaa 19.11.2020 klo 14.00 päättyen noin klo 16.00.

Suoraa webcast-lähetystä voi seurata osoitteessa: kemira.videosync.fi/capital-markets-day-2020/register. Esitykset ovat saatavilla yhtiön verkkosivuilla: www.kemira.com/fi/yritys/sijoittajat/. Tallenne webcastista löytyy edellä mainituilta verkkosivuilta myöhemmin samana päivänä. Sosiaalisessa mediassa voit seurata hashtagilla #KemiraCMD2020.

Tapahtuma koostuu neljästä englanninkielisestä esityksestä:

Jari Rosendal, toimitusjohtaja: Fundamentally stronger Kemira
Antti Salminen, President, Industry and Water: Increasing focus on water treatment
Harri Eronen, SVP, Pulp & Paper, EMEA: Building on our improved profitability*
Petri Castrén, talousjohtaja: Strong foundation to build on

*Kim Poulsen, President, Pulp & Paper, on estynyt osallistumaan tilaisuuteen polvileikkauksen vuoksi.

Tapahtumassa esitetään myös ennalta tallennettu Kemiran teknologiajohtaja Matthew Pixtonin haastattelu.

Esitysten aikana kysymyksiä voi esittää webcast-työkalun kautta. Tapahtuman lopuksi, noin klo 15.45, avataan puhelinlinja, jonka kautta on vielä mahdollisuus esittää kysymyksiä. Tilaisuus on englanninkielinen.

Puhelinkonferenssin numero: 09 81710310
PIN: 79046717#

Mikko Pohjala, sijoittajasuhdejohtaja
Tel.