02.08.2010 - Lehdistötiedote

Kemira ostaa Albemarlen tuotantolaitoksen Iso-Britanniassa kasvattaakseen tuotetarjontaansa öljy- ja kaasuteollisuudelle Pohjanmerellä

2.8.2010 klo 15.00 (CET+1)

Kemira on allekirjoittanut Albemarlen kanssa sopimuksen, jolla se ostaa yhtiön Teesportissa, Iso-Britanniassa. Kauppa saatiin päätökseen 30.7.2010. Henkilökunnan määrä tuotantolaitoksella on noin 30. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta.

Pääosa Teesportin tuotevalikoimasta koostuu korroosionestoaineista ja öljynporauksessa käytettävistä emulgointiaineista. Ne kasvattavat Kemiran tuotetarjontaa alueen öljy- ja kaasuteollisuudelle. ”Hankinta vahvistaa asemaamme alueella ja nopeuttaa Kemiran vesistrategian toteuttamista,” sanoo Randy Owens, President, Kemira Oil & Mining. ”Teesportin sijainti antaa meille maantieteellistä etua sekä etuja tehdastuotannon joustavuudessa ja keskitetyssä toiminnassa. Tämä on vahvasti linjassa segmenttistrategiamme kanssa; olla lähellä asiakkaita, tarjota nopeaa palvelua ja innovatiivista teknologiaa.”

Randy Owens, President, Oil & Mining
Puhelin: +1 770 436 1542

Oil & Mining

Kemiran Oil & Mining -segmentti toimittaa innovatiivisia kemiallisia erotus- ja prosessiratkaisuja öljy- ja kaivosteollisuudelle, jossa vesi on keskeinen tekijä. Hyödyntämällä Kemiran osaamista asiakkaat voivat parantaa tehokkuuttaan ja tuottavuuttaan.

Kemira on kansainvälinen kemian yhtiö, jonka liikevaihto on noin 2 miljardia euroa. Sen keskeisiä asiakkaita ovat runsaasti vettä kuluttavat teollisuudenalat. Kemira tarjoaa veden laadun ja määrän hallintaratkaisuja, joilla lisätään asiakkaiden energia-, vesi- ja raaka-ainetehokkuutta. Kemiran visiona on olla johtava vesikemian yhtiö.

www.kemira.com
www.vesijalanjalki.fi