03.09.2021 - Lehdistötiedote

Kemira investoi paperi- ja kartonkiteollisuuden ASA-hydrofobiliimojen uuteen tuotantolinjaan Aasian ja Tyynenmeren alueella

Lehdistötiedote, 3.9.2021 klo 08:00

Kemira investoi merkittävästi ASA-liimojen tuotantoon Kiinassa. ASA on yksi tehokkaimmista ja kustannustehokkaimmista hydrofobiliima-aineista paperin ja pakkauskartongin vedenkestävyyden parantamiseen.

Investointi uuteen, kolmanteen tuotantolinjaan, laajentaa merkittävästi Kemiran ASA-tuotantokapasiteettia yhtiön Nanjingin tuotantolaitoksella Jiangsun maakunnassa. Aiemmin tänä vuonna Kemira ilmoitti uuden polymeerituotantolaitoksen käynnistämisestä Etelä-Korean Ulsanissa. Investoinnit ovat osa Kemiran kasvustrategiaa.

”Kemira on ASA-liimojen johtava tuottaja ja toimittaja Aasian ja Tyynenmeren alueella. Olemme sitoutuneet paperitoimialaan ja haluamme varmistaa toimitusvarmuuden ja korkealaatuiset tuotteet pitkällä aikavälillä. Näin tuemme asiakkaidemme laajennussuunnitelmia. Uusi kapasiteetti otetaan käyttöön vuosien 2022-2023 aikana”, sanoo Kemiran liima-aineiden tuotelinjoista vastaava johtaja Alexander Wahl.

”Laajennuspäätös osuu ajankohtaan, jolloin kysyntä kasvaa nopeasti ja asiakkaat ovat huolissaan tiukasta tarjontatilanteesta. Se osoittaa sitoutumisemme Aasian ja Tyynenmeren alueeseen sekä paperi- ja kartonkiteollisuuden kasvun rakentamiseen yhdessä asiakkaidemme kanssa. Myös nykyisessä haastavassa markkinatilanteessa teemme kaikkemme varmistaaksemme toimitukset asiakkaillemme ilman merkittäviä viivästyksiä tai saatavuusongelmia”, sanoo Kemiran Aasian ja Tyynenmeren alueen kaupallisen organisaation johtaja Nichlas Kavander

Nichlas Kavander
SVP, Commercial, Pulp & Paper APAC
Puh: +86 2180214811
nichlas.kavander@kemira.com

Kemira on maailman johtava kestäviä kemikaaliratkaisuja runsaasti vettä käyttäville teollisuudenaloille valmistava yhtiö. Kilpailuetumme perustuu asiakkaiden prosessi- ja resurssitehokkuutta sekä laatua parhaiten tukeviin tuotteisiin ja asiantuntemukseen. Keskitymme massa- ja paperi-, öljy- ja kaasuteollisuuteen sekä veden käsittelyyn. Vuonna 2020 Kemiran liikevaihto oli noin 2,4 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 5 000. Kemiran osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

www.kemira.com