12.09.2022 - Lehdistötiedote

Kemira järjestää pääomamarkkinapäivän Lontoossa huomenna, 13.9.2022

Kemira Oyj, Lehdistötiedote, 12.9.2022 klo 12.00

Kemira järjestää pääomamarkkinapäivän Lontoossa huomenna, 13.9.2022

Kemira järjestää pääomamarkkinapäivän sijoittajille ja analyytikoille Lontoossa huomenna, 13.9.2022 klo 11.00 – 14.00 Suomen aikaa. Tilaisuutta voi seurata myös suoran webcast-lähetyksen kautta.

Pääomamarkkinapäivän tavoitteena on antaa katsaus, miten Kemira on edennyt kannattavan kasvun strategiassaan edellisen, vuonna 2020 pidetyn, pääomamarkkinapäivän jälkeen. Lisäksi päivän aikana kuullaan myös päivitys Kemiran T&K-toiminnoista, mukaan lukien Kemiran biopohjaisesta strategiasta.

Paikka: The London Stock Exchange, 10 Paternoster Square, London EC4M 7LS

Toimitusjohtaja Jari Rosendal:

“Vuonna 2020 pidetyn pääomamarkkinapäivän jälkeen olemme ottaneet useita konkreettisia askeleita osana kannattavan kasvun strategiaamme. Vuonna 2020 julkistimme tavoitteemme saavuttaa 500 miljoonan euron liikevaihto biopohjaisista tuotteista. Biopohjainen strategiamme on edennyt ja biopohjaisten tuotteiden liikevaihto ylitti 200 miljoonaa euroa viime vuonna. Olemme siis edenneet hyvin saavuttaaksemme tavoitteemme. Kesäkuussa perustimme myös erillisen Growth Accelerator  -yksikön nopeuttamaan valikoitujen strategisten hankkeiden kaupallistamista. Tutkimme myös uusia mielenkiintoisia kasvumahdollisuuksia meille läheisillä markkinoilla, kuten puukuitupohjaisissa tekstiileissä, joiden kysynnän odotamme kasvavan nopeasti tulevina vuosina.

Taloudelliset tavoitteemme pysyvät muuttumattomina, ja tavoittelemme edelleen markkinoita nopeampaa liikevaihdon kasvua, 15-18 %:n operatiivista käyttökateprosenttia ja alle 75 %:n velkaantumisastetta. Keskitymme edelleen säilyttämään suhteellisen kannattavuuden taloudellisen tavoitealueen sisällä, samalla kun panostamme kasvuun. Näemme kolme tapaa saavuttaa tavoitteemme markkinoita nopeammasta kasvusta: nykyisten liiketoimintojemme kasvumahdollisuudet, kokonaan uudet kasvumahdollisuudet, kuten biopohjaiset tuotteet ja tekstiilit, sekä yrityskaupat, erityisesti vedenkäsittelyssä.

Toimintaympäristössämme on ollut kahden viime vuoden aikana ennennäkemättömiä muutoksia. Olemme kuitenkin viime vuosina osoittaneet organisaatiomme ketteryyden reagoimalla nopeasti muutoksiin. Luodaksemme lisäarvoa osakkeenomistajille jatkamme lyhyellä aikavälillä navigointiamme vaihtelevassa toimintaympäristössä ja jatkamme samalla toimenpiteitä pitkän aikavälin kasvutavoitteidemme saavuttamiseksi.”

Pääomamarkkinapäivän ohjelmarunko (paikallista UK-aikaa):

08.15 Rekisteröityminen ja aamupala
09.00 Aloitussanat: Mikko Pohjala, sijoittajasuhdejohtaja
09.05 Strategiakatsaus, toimitusjohtaja Jari Rosendal
09.25 Q&A*
09.35 T&K: Matthew Pixton
09.55 Q&A*
10.05 Pulp & Paper: Antti Salminen
10.25 Q&A*
10.35 Kahvitauko
10.50 Industry & Water: Sergej Toews
11.10 Q&A*
11.20 Petri Castrén, CFO
11.40 Q&A*
11.50 Toimitusjohtajan yhteenveto
11.55 Viimeinen Q&A*
~12.00 Tilaisuus päättyy

Lounastarjoilu

*) Kysymyksiä voi lähettää webcast-työkalun kautta

Englanninkieliset esitykset ovat saatavilla 13.9.2022 noin klo 10.00 Suomen aikaa osoitteessa kemira.fi/sijoittajat. Voit seurata suoraa webcast-lähetystä osoitteessa: https://kemira.videosync.fi/cmd-2022/register. Tallenne webcastista löytyy edellä mainituilta verkkosivuilta myöhemmin samana päivänä. Sosiaalisessa mediassa voit seurata päivityksiä tilaisuudesta hashtagilla #KemiraCMD2022.

Esitysten aikana kysymyksiä voi esittää webcast-työkalun kautta. Tilaisuus on englanninkielinen.

Mikko Pohjala, sijoittajasuhdejohtaja
Tel.  040 838 0709

Kemira on maailman johtava kestäviä kemikaaliratkaisuja runsaasti vettä käyttäville teollisuudenaloille valmistava yhtiö. Kilpailuetumme perustuu asiakkaiden prosessi- ja resurssitehokkuutta sekä laatua parhaiten tukeviin tuotteisiin ja asiantuntemukseen. Keskitymme massa- ja paperiteollisuuteen, vedenkäsittelyyn sekä energiateollisuuteen. Vuonna 2021 Kemiran liikevaihto oli noin 2,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 5 000. Kemiran osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.