27.10.2011 - Lehdistötiedote

Kemira myy kanadalaisen vetyperoksiditehtaansa Evonikille

27.10.2011, klo 9.00 (CET+1)

Kemira ja Evonik ovat allekirjoittaneet sopimuksen, jonka mukaan Kemira myy Kanadan Maitlandin vetyperoksiditehtaansa Evonikille. Yrityskaupan arvioidaan vahvistuvan marraskuun 2011 loppuun mennessä.

Kaupalla ei ole merkittävää vaikutusta Kemiran taloudelliseen tulokseen.Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. Kaupan vahvistuttua sillä on jonkin verran myönteistä tulosvaikutusta, joka kohdistuu vuoden 2011 neljännelle kvartaalille.

”Kemira keskittyy strategiansa mukaisesti palvelemaan vesi-intensiivisiä teollisuuden aloja kuten massa- ja paperiteollisuutta. Pohjois-Amerikan vetyperoksidimarkkinoilta poistuminen on tärkeä askel Paper-segmentin strategian toteuttamisessa. Kemiran maailmanlaajuisessa liiketoiminnassa vetyperoksidi on yksi painopistealueista, mutta yhtiö sopeuttaa tarjontaansa eri maantieteellisille alueille. Vetyperoksidissa vahvuutemme ovat Euroopassa ja Etelä-Amerikassa. Maitlandin myynti vapauttaa voimavarojamme kehittää edelleen Paper-segmentin liiketoimintaa Pohjois-Amerikassa muissa sovelluksissa kuten paperikoneen märän pään ja massanvalmistuksen prosesseissa sekä veden laadun ja määrän hallinnassa”, Paper-segmentin johtaja Petri Helsky toteaa.

Petri Helsky, johtaja, Paper-segmentti

Evonik Industries
Alexandra H. Boy,
Corporate Press
Puh. +49 201 177-3167

Kemira on kansainvälinen vesikemian yhtiö, jonka liikevaihto on noin 2 miljardia euroa. Sen keskeisiä asiakkaita ovat runsaasti vettä kuluttavat teollisuudenalat. Kemira tarjoaa veden laadun ja määrän hallintaratkaisuja, joilla lisätään asiakkaiden energia-, vesi- ja raaka-ainetehokkuutta. Kemiran visiona on olla johtava vesikemian yhtiö.

www.vesijalanjalki.fi