01.10.2007 - News

KEMIRA OSTAA VESIKEMIKAALIYHTIÖ NHEEL QUIMICA LTDA:N BRASILIASTA

(Lehdistötiedote)

Kemira Water Solution Brazil on sopinut brasilialaisen Nheel Química Ltda:n ostamisesta. Yhtiö on johtava vesikemikaaliyhtiö Brasiliassa. Kauppa vahvistaa Kemiran asemaa Brasilian ja Latinalaisen Amerikan vedenkäsittelymarkkinoilla. Nheel Quimican liikevaihto oli vuonna 2006 noin 24 miljoonaa euroa.

Nheel Químican tuotantolaitos sijaitsee Rio Clarossa, Sao Paulon osavaltiossa. Laitos tuottaa täyden valikoiman saostuskemikaaleja, joita käytetään pääasiassa juomaveden ja jäteveden puhdistuksessa.

Voimakas talouskasvu Brasiliassa tiukentaa ympäristömääräyksiä ja kasvattaa puhtaan veden tarvetta tulevina vuosina. Kaupan myötä Kemiralla on tulevaisuudessa hyvät mahdollisuudet kasvaa alueella. Yrityskauppa sopii hyvin Kemiran strategiaan vahvistaa asemaansa nopeasti kasvavilla kehittyvillä markkinoilla.

Kauppa vaatii toteutuakseen kilpailuviranomaisten hyväksynnän ja muiden kaupan ehtojen täyttymisen.

Kemira Water on johtava epäorgaanisten saostuskemikaalien ja kolmanneksi suurin vedenpuhdistuksessa käytettävien polymeerien toimittaja maailmassa. Kemira Water tarjoaa vedenpuhdistus- ja lietteenkäsittelyratkaisuja kunnallisille ja yksityisille vedenpuhdistamoille sekä teollisuuteen. Vuonna 2006 Kemira Water -liiketoiminta-alueen liikevaihto oli 468 miljoonaa euroa ja henkilöstömäärä noin 1 600. Kemiralla on vesikemikaaliliiketoimintaa noin 30 maassa.

Kemira Water
Mats Jungar, johtaja
Puhelin +358 (0)10 862 1028, GSM +358 (0) 40 707 4943

Fred Schuurman, Vice President, Sales Latin America
Puhelin +55 (11) 4393-4707, GSM +55 (11) 9429-3847

Marie Lundgren, Kemira Water, viestintä
Puhelin +46 42 17 11 19, GSM +46 737 19 11 19

Kemira on kemianyhtiö, jolla on neljä liiketoiminta-aluetta: Kemira Pulp&Paper, Kemira Water, Kemira Specialty ja Kemira Coatings. Kemira on toimialoillaan johtava maailmanlaajuinen yhtiö, jonka liiketoiminnoilla on ainutlaatuinen kilpailuasema ja suuri keskinäinen synergia.

Vuonna 2006 Kemiran liikevaihto oli noin 2,5 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 9 000. Kemira toimii 40 maassa.