06.09.2010 - Lehdistötiedote

Kemira ostaa Water Elements, LLC -yhtiön Pohjois-Amerikasta

6.9.2010 klo 9.30 (CET+1)

Kemira Oyj on sopinut pohjoisamerikkalaisen Water Elements, LLC:n ostamisesta. Water Elements, LLC, (”WE”) on pohjoisamerikkalainen epäorgaanisten kunnallisessa ja teollisessa vedenkäsittelyssä käytettävien saostuskemikaalien valmistaja.

WE aloitti toimintansa vuonna 2007 ja sillä on yksi tuotantolaitos Baltimoressa, Marylandin osavaltiossa Yhdysvalloissa. Yhtiön liikevaihto vuonna 2009 oli noin 10 miljoonaa dollaria. Osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta. WE:stä tulee Kemira Water Solutions Inc.:in tytäryhtiö ja se liitetään osaksi Kemiran Municipal & Industrial -segmenttiä Yhdysvalloissa.

”Olemme tällä hetkellä yksi johtavista vedenkäsittelyssä käytettävien kemikaalien toimittajista kunnille, teollisuusasiakkaille ja paperi- ja selluteollisuuden sekä öljy- ja kaivosteollisuuden asiakkaille Pohjois-Amerikassa. Nyt tehdyn yrityskaupan, Baltimoren tuotantoyksikön ja siihen liittyvän teknologian avulla voimme palvella asiakkaitamme entistä paremmin ja kasvattaa liiketoimintaamme Yhdysvaltojen itäosassa,” sanoo Jay Richey, Municipal-asiakassegmentin johtaja, Kemira Oyj.

Pekka Ojanpää, johtaja, Municipal & Industrial

Jay Richey, Vice President, Municipal
Puhelin +863 578 1647

Kemira on kansainvälinen kemian yhtiö, jonka liikevaihto on noin 2 miljardia euroa. Sen keskeisiä asiakkaita ovat runsaasti vettä kuluttavat teollisuudenalat. Kemira tarjoaa veden laadun ja määrän hallintaratkaisuja, joilla lisätään asiakkaiden energia-, vesi- ja raaka-ainetehokkuutta. Kemiran visiona on olla johtava vesikemian yhtiö.

www.kemira.com
www.vesijalanjalki.fi