02.09.2015 - Lehdistötiedote

Kemira ostaa yhdysvaltalaisen Soto Industries LLC:n toimintoja Pohjois-Carolinassa

2.9.2015 klo 9.00 (CET+1)

Kemira on solminut kaupan yksityisomisteisen Soto Industries LLC:n määrätyistä toiminnoista. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Charlottessa, Pohjois-Carolinassa.

Soto on erikoistunut massa- ja paperiteollisuudelle tarjottaviin saostumanestotuotteisiin, vaahdonestoaineisiin ja selkeytyksen apuaineisiin. Kemira on johtava globaalisti toimiva massa- ja paperiteollisuuden kemikaalitoimittaja.

”Tämä yrityskauppa on jälleen yksi esimerkki Kemiran pitkäjänteisestä sitoutumisesta massa- ja paperiteollisuuteen. Kauppa edistää globaalin kasvustrategiamme toteuttamista. Investoinnit Paper-segmenttiimme ovat tässä kasvussa tärkeässä roolissa”, sanoo Billy Ford, Senior Vice President, Paper-segmentti (Pohjois- ja Etelä-Amerikka).

Yrityskaupalla ei ole merkittävää taloudellista vaikutusta. Kaupan osapuolet ovat sopineet, ettei kauppahintaa julkisteta.

Kemira
Billy Ford, Senior Vice President, Paper-segmentti
Pohjois- ja Etelä-Amerikka
Puh. +1 770 436 1542

Kemira on globaali kemianyhtiö, joka palvelee asiakkaita runsaasti vettä käyttävillä teollisuudenaloilla. Tarjoamme asiantuntemusta, sovellusosaamista ja kemikaaleja, jotka parantavat asiakkaidemme vesi-, energia- ja raaka-ainetehokkuutta. Keskitymme massa- ja paperi-, öljy- ja kaivosteollisuuteen sekä veden käsittelyyn. Vuonna 2014 Kemiran liikevaihto oli 2,1 miljardia euroa ja henkilöstömäärä noin 4 250. Kemiran osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.