25.03.2022 - Pörssitiedote

Kemira Oyj: Impax Asset Management Group plc:n osakeomistus Kemirasta on noussut 5 prosenttiin

Kemira Oyj, Pörssitiedote, 25.3.2022 klo 10.00

Tämä on arvopaperimarkkinalain 9 luvun 10 §:n mukainen ilmoitus. Kemira Oyj on 24.3.2022 vastaanottanut arvopaperimarkkinalain 9 luvun 5 §:n mukaisen liputusilmoituksen.

Impax Asset Management Group plc:n välillinen osakeomistus on 23.3.2022 noussut 5,00 %:iin Kemira Oyj:n osakepääomasta ja on 7 773 788 osaketta, mikä vastaa 5,00 % yhtiön osakepääomasta ja äänimäärästä.

Kemiran osakepääoma koostuu yhteensä 155 342 557 osakkeesta ja kullakin osakkeella on yksi ääni yhtiön yhtiökokouksessa.

Mikko Pohjala, sijoittajasuhdejohtaja
Puh. 040 838 0709

Kemira on maailman johtava kestäviä kemikaaliratkaisuja runsaasti vettä käyttäville teollisuudenaloille valmistava yhtiö. Kilpailuetumme perustuu asiakkaiden prosessi- ja resurssitehokkuutta sekä laatua parhaiten tukeviin tuotteisiin ja asiantuntemukseen. Keskitymme massa- ja paperiteollisuuteen, vedenkäsittelyyn sekä energiateollisuuteen. Vuonna 2021 Kemiran liikevaihto oli noin 2,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 5 000. Kemiran osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.