19.05.2023 - Pörssitiedote

Kemira Oyj: Omien osakkeiden luovutus

Kemira Oyj, Pörssitiedote, 19.5.2023 klo 16.00

Kemira Oyj: Omien osakkeiden luovutus

Kemira Oyj on 22.3.2023 pidetyn yhtiökokouksen päätöksen perusteella 19.5.2023 siirtänyt 1 330 osaketta Kemira Oyj:n hallituksen jäsenille osana hallituksen palkkioita.

Yhtiön hallussa on omia osakkeita 1 722 725 kpl suoritettujen luovutusten jälkeen.

Kemira Oyj:n 22.3.2023 pidetty yhtiökokous päätti, että hallituksen vuosipalkkio maksetaan yhtiön osakkeiden ja rahaosuuden yhdistelmänä siten, että vuosipalkkiosta 40 % maksetaan yhtiön hallussa olevina, tai mikäli tämä ei ole mahdollista markkinoilta hankittavina Kemiran osakkeina, ja 60 % maksetaan rahana. Päätöksen mukaan osakkeet luovutetaan hallituksen jäsenille ja tarvittaessa hankitaan markkinoilta suoraan hallituksen jäsenten lukuun kahden viikon kuluessa siitä, kun Kemiran tammi-maaliskuun 2023 osavuosikatsaus on julkistettu.

Mikko Pohjala, sijoittajasuhdejohtaja
mikko.pohjala@kemira.com

Kemira on yksi maailman johtavista kestäviä kemikaaliratkaisuja runsaasti vettä käyttäville teollisuudenaloille valmistavista yhtiöstä. Kilpailuetumme perustuu asiakkaiden prosessi- ja resurssitehokkuutta sekä laatua parhaiten tukeviin tuotteisiin ja palveluihin. Keskitymme massa- ja paperiteollisuuteen, vedenkäsittelyyn sekä energiateollisuuteen. Vuonna 2022 Kemiran liikevaihto oli noin 3,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 5 000. Kemiran osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä. www.kemira.fi