13.05.2015 - Pörssitiedote

Kemira Oyj:n 150 miljoonan euron suuruisen joukkovelkakirjalainan listalleottoesite saatavilla

13.5.2015 klo 16.30 (CET+1)

Kemira Oyj tiedotti 6.5.2015 päätöksestään laskea liikkeeseen 150 miljoonan euron suuruisen joukkovelkakirjalainan. Laina erääntyy 13.5.2022, ja sille maksetaan kiinteää 2,250 prosentin vuotuista korkoa.

Finanssivalvonta on tänään hyväksynyt joukkovelkakirjalainan listalleottoesitteen, joka on saatavilla englanninkielisenä yhtiön internetsivuilta osoitteesta http://www.kemira.com/investors

NASDAQ OMX Helsinki Oy:n odotetaan ottavan joukkovelkakirjalainan julkisen kaupankäynnin kohteeksi 18.5.2015 alkaen.

Danske Bank ja SEB toimivat liikkeeseenlaskun pääjärjestäjinä. Järjestelyn oikeudellisena neuvonantajana toimi White & Case.

Petri Castrén, talousjohtaja

Tuomas Kivimäki, rahoitusjohtaja

Tero Huovinen, sijoittajasuhdejohtaja
+358 10 862 1980

Kemira on globaali kemianyhtiö, joka palvelee asiakkaita runsaasti vettä käyttävillä teollisuudenaloilla. Tarjoamme asiantuntemusta, sovellusosaamista ja kemikaaleja, jotka parantavat asiakkaidemme vesi-, energia- ja raaka-ainetehokkuutta. Keskitymme massa- ja paperi-, öljy- ja kaivosteollisuuteen sekä veden käsittelyyn. Vuonna 2014 Kemiran liikevaihto oli 2,1 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 4 250. Kemiran osakkeet on listattu NASDAQ OMX Helsinki Oy:ssä.