01.02.2023 - Pörssitiedote

Muutos Kemira Oyj:n johtoryhmässä: Linus Hildebrandt on nimitetty strategiajohtajaksi

Kemira Oyj, Pörssitiedote 1.2.2023 klo 12.00

Linus Hildebrandt on nimitetty Kemiran strategiajohtajaksi ja Kemiran johtoryhmän jäseneksi. Hän aloittaa uudessa tehtävässään 1.6.2023. Hän on aiemmin toiminut strategiajohtajana Covestrolla vuodesta 2017. Sitä ennen hän on toiminut strategiakonsulttina yli 15 vuotta Roland Bergerillä Saksassa ja Kiinassa sekä Kearneyllä viimeksi Aasian prosessiteollisuusyksikön operatiivisena johtajana Hong Kongissa. Hänellä on tuotantotalouden maisterintutkinto (Master of Engineering Management) Berliinin teknisestä yliopistosta.

”Toivotan Linus Hildebrandtin lämpimästi tervetulleeksi johtamaan Kemiran strategiaa ja ohjaamaan kestävän kasvun muutosmatkaa yhdessä johtoryhmän kanssa. Hänellä on pitkä kansainvälinen kokemus strategian kehittämisestä ja vahva tausta kemianteollisuudessa”, sanoo Kemiran toimitusjohtaja Jari Rosendal.

”Olen innoissani tästä uudesta haasteesta. Kemira on alan johtava yritys, jolla on erinomainen tiimi. On suuri kunnia päästä yhdessä muokkaamaan yhtiön muutosta”, sanoo Linus Hildebrandt.

Terhi Kivinen, viestintäjohtaja
Puh.
terhi.kivinen@kemira.com

Kemira on maailman johtava kestäviä kemikaaliratkaisuja runsaasti vettä käyttäville teollisuudenaloille valmistava yhtiö. Kilpailuetumme perustuu asiakkaiden prosessi- ja resurssitehokkuutta sekä laatua parhaiten tukeviin tuotteisiin ja asiantuntemukseen. Keskitymme massa- ja paperiteollisuuteen, vedenkäsittelyyn sekä energiateollisuuteen. Vuonna 2021 Kemiran liikevaihto oli noin 2,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 5 000. Kemiran osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.