30.08.2022 - Pörssitiedote

Muutos Kemira Oyj:n johtoryhmässä: Wido Waelput nimitetty Industry & Water -segmentin väliaikaiseksi johtajaksi

Kemira Oyj, Pörssitiedote, 30.8.2022 klo 9.00

Wido Waelput (1959) on nimitetty Kemiran Industry & Water -segmentin väliaikaiseksi johtajaksi ja Kemiran johtoryhmän jäseneksi 1.9.2022 alkaen kunnes meneillään oleva segmentin vetäjän hakuprosessi on saatu päätökseen. Wido Waelput on toiminut useissa eri johtotehtävissä Kemirassa, viimeksi Industry & Water segmentin EMEAN ja APACin kaupallisena johtajana. Ennen Kemiraa hän on toiminut pitkään useissa muovialan myynnin ja markkinoinnin johtotehtävissä.

Terhi Kivinen, Chief Communications Officer
Puh. +358 40 8484001, terhi.kivinen@kemira.com

Kemira on maailman johtava kestäviä kemikaaliratkaisuja runsaasti vettä käyttäville teollisuudenaloille valmistava yhtiö. Kilpailuetumme perustuu asiakkaiden prosessi- ja resurssitehokkuutta sekä laatua parhaiten tukeviin tuotteisiin ja asiantuntemukseen. Keskitymme massa- ja paperiteollisuuteen, vedenkäsittelyyn sekä energiateollisuuteen. Vuonna 2021 Kemiran liikevaihto oli noin 2,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 5 000. Kemiran osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.