Pörssitiedote

Kemira päivittää ohjeistustaan vahvan Q3 2020:n johdosta ja antaa ennakkotietoja kolmannesta vuosineljänneksestä

Kemira Oyj, sisäpiiritieto, 9.10.2020 klo 9.00

Kemira päivittää ohjeistustaan vahvan kolmannen vuosineljänneksen 2020 johdosta. Alustavien ja tilintarkastamattomien lukujen perusteella Kemiran liikevaihto vuoden 2020 kolmannella neljänneksellä oli noin 597 miljoonaa euroa ja operatiivinen käyttökate noin 113 miljoonaa euroa.

Tästä johtuen Kemira odottaa edelleen operatiivisen käyttökatteensa vuoden 2020 toisella puoliskolla olevan pienempi kuin vuoden 2020 ensimmäisellä puoliskolla (1-6/2020: 214 miljoonaa euroa), mutta odottaa koko vuoden 2020 operatiivisen käyttökatteen kuitenkin kasvavan vuoteen 2019 verrattuna (2019: 410 miljoonaa euroa).

Kemiran päivitetyt näkymät
Kemira odottaa operatiivisen käyttökatteensa vuoden 2020 toisella puoliskolla olevan pienempi kuin vuoden 2020 ensimmäisellä puoliskolla (1-6/2020: 214 miljoonaa euroa), mutta odottaa koko vuoden 2020 operatiivisen käyttökatteen kasvavan vuoteen 2019 verrattuna (2019: 410 miljoonaa euroa).

Kemiran aiemmat näkymät (julkaistu 17.7.2020)
Kemira odottaa operatiivisen käyttökatteensa vuoden 2020 toisella puoliskolla olevan pienempi kuin vuoden 2020 ensimmäisellä puoliskolla (1-6/2020: 214 miljoonaa euroa).

Kemira julkaisee tammi-syyskuun 2020 osavuosikatsauksensa tiistaina 27.10.2020 noin kello 08.30.

Kemira noudattaa hiljaista jaksoa ennen taloudellisten raporttiensa julkistamista. Kemira on nyt hiljaisella jaksolla, joka jatkuu Kemiran tammi-syyskuun osavuosikatsauksen julkaisuun asti tiistaina 27.10.2020.