04.03.2021 - Pörssitiedote

Kemira Oyj:n osakepohjainen kannustinjärjestelmä - suunnattu osakeanti

Kemira Oyj, Pörssitiedote, 4.3.2021 klo 10

Kemira Oyj:n osakepohjainen kannustinjärjestelmä – suunnattu osakeanti

Kemira Oyj:n hallitus on 10.2.2021 päättänyt suunnatusta maksuttomasta osakeannista yhtiön vuosien 2019-2023 osakepohjaisen kannustinjärjestelmän puitteissa ansaittujen osakkeiden maksamiseksi.

Osakeannissa on 4.3.2021 luovutettu 195 219 yhtiön hallussa olevaa Kemira Oyj:n osaketta vastikkeetta osakepohjaiseen kannustinjärjestelmään kuuluville 85 avainhenkilöille järjestelmän ehtojen mukaisesti. Ohjelman perustamisesta ja sen keskeisistä ehdoista on kerrottu 21.12.2018 julkaistussa pörssitiedotteessa

Osakkeiden luovuttaminen suunnatulla maksuttomalla osakeannilla perustuu
varsinaisen yhtiökokouksen 5.5.2020 hallitukselle antamaan valtuutukseen.

Luovutuksen jälkeen yhtiön hallussa on 2 223 221 omaa osaketta.

Mikko Pohjala, sijoittajasuhdejohtaja

Puh.  040 838 0709

Kemira on maailman johtava kestäviä kemikaaliratkaisuja runsaasti vettä käyttäville teollisuudenaloille valmistava yhtiö. Kilpailuetumme perustuu asiakkaiden prosessi- ja resurssitehokkuutta sekä laatua parhaiten tukeviin tuotteisiin ja asiantuntemukseen. Keskitymme massa- ja paperiteollisuuteen, vedenkäsittelyyn sekä öljy- ja kaasuteollisuuteen. Vuonna 2020 Kemiran liikevaihto oli noin 2,4 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 5 000. Kemiran osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.