17.02.2023 - Pörssitiedote

Kemira Annual Report 2022 on julkaistu

Kemira Oyj, Tilinpäätös ja vuosikertomus, 17.2.2023 klo 12.00

Kemira Annual Report 2022 on julkaistu

Kemiran Annual Report 2022 on julkaistu PDF-muodossa englanniksi kemira.fi > Sijoittajat > Raportit ja esitykset 17.2.2023 klo 12.00 Julkaisu koostuu seuraavista osista: Annual Review, Sustainability Report, Hallinto- ja ohjausjärjestelmä ja Tilinpäätös.

Tilinpäätös, Tilintarkastuskertomus ja Hallinto- ja ohjausjärjestelmä ovat saatavana sekä englanniksi että suomeksi, muut dokumentit vain englanniksi. Nyt julkaistut viralliset raportit ovat myös tämän tiedotteen PDF-liitteinä. Kemiran verojalanjälkiraportti vuodelta 2022 on myös saatavilla englanniksi Kemiran verkkosivuilla Verojalanjälki – Kemira.

Kemira julkaisee tilinpäätöksensä European Single Electronic Format (ESEF) raportointivaatimusten mukaisesti Extensible Hypertext Markup Language (xHTML)-tiedostona. ESEF-vaatimusten mukaisesti tilinpäätöksen päälaskelmat on merkitty XBRL-merkeillä ja liitetiedot XBRL block -merkeillä. Ernst & Young on varmentanut ESEF-tilinpäätöksen. ESEF-tilinpäätös on saatavilla tämän tiedotteen liitteenä olevassa zip-tiedostossa.

Liitteet:

Kemira Annual Report 2022 (neljä osaa)

Annual Review 2022

Sustainability Report 2022

Hallinto- ja ohjausjärjestelmä 2022

Tilinpäätös 2022

Kemiran Tilinpäätös (virallinen) 2022

Tilintarkastuskertomus 2022

Kemira ESEF Tilinpäätös 2022 (zip file)

Mikko Pohjala, Sijoittajasuhdejohtaja
Puh.  040 838 0709

Terhi Kivinen, Viestintäjohtaja
Puh. 040 8484001

Kemira on yksi maailman johtavista kestäviä kemikaaliratkaisuja runsaasti vettä käyttäville teollisuudenaloille valmistava yhtiö. Kilpailuetumme perustuu asiakkaiden prosessi- ja resurssitehokkuutta sekä laatua parhaiten tukeviin tuotteisiin ja palveluihin. Keskitymme massa- ja paperiteollisuuteen, vedenkäsittelyyn sekä energiateollisuuteen. Vuonna 2022 Kemiran liikevaihto oli noin 3,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä noin 5 000. Kemiran osakkeet on listattu Nasdaq Helsinki Oy:ssä.