22.12.2017 - Lehdistötiedote

Kemira nimittää Matthew R. Pixtonin teknologiajohtajaksi

22.12.2017 klo 9.00

Kemira nimittää Matthew R. Pixtonin teknologiajohtajaksi

Matthew R. Pixton (kemiantekniikan tohtori) on nimitetty Kemiran teknologiajohtajaksi (CTO) ja johtoryhmän jäseneksi 1.1.2018 alkaen. Hän toimi aiemmin Americas-alueen T&K- ja teknologiajohtajana Atlantassa Yhdysvalloissa, missä jatkaa työskentelyään myös uudessa tehtävässään. Matthew tulee uudessa toimessaan raportoimaan Kemiran toimitusjohtaja Jari Rosendalille.

Matthewilla on laaja kokemus maailmanlaajuisten ja alueellisten T&K-, tuotekehitys- ja teknologiatoimintojen johtotehtävistä erikois- ja polymeerikemianteollisuuksissa. Hän siirtyi Kemiralle vuonna 2016 Dow Corningista, missä hän työskenteli viimeiseksi Hemlock Semiconductor -divisioonan tiede- ja teknologiajohtajana.

Jari Rosendal, toimitusjohtaja

Tero Huovinen, viestintä
Puh. 010 862 1980

Kemira on globaali kemianyhtiö, joka palvelee asiakkaita runsaasti vettä käyttävillä teollisuudenaloilla. Tarjoamme asiantuntemusta, sovellusosaamista ja kemikaaleja, jotka parantavat asiakkaidemme tuotteiden laatua sekä prosessi- ja resurssitehokkuutta. Keskitymme massa- ja paperi-, öljy- ja kaasuteollisuuteen sekä veden käsittelyyn. Vuonna 2016 Kemiran liikevaihto oli noin 2,4 miljardia euroa ja henkilöstömäärä 4 800. Kemiran osakkeet on listattu Nasdaq Helsingissä.
www.kemira.com